12 de febr. 2013

Microrelat Maria Espinosa (El Quint)

-->
Benvolguda C.,

Em pose en contacte amb vosté perquè tinc una informació que estic convençuda que li interessarà. Desitjaria mantindre la meua persona en l'anonimat perquè els fets que li relataré no són plat de bon gust per a la meua família i fa molt de temps que pretenc oblidar-los. Lluís G., com vosté l'anomena als seus papers, és mon pare. Ell em va fer referència als successos que vosté relata. El seu cosí Ramon Caballer va ser l'amant de la vostra mare i, per tant, el vostre pare. Es van conèixer perquè lluitaven al mateix bàndol i es van enamorar de seguida. Ell estava molt compromés amb la causa i per això quan la vostra mare es va quedar encinta, no se’n va poder fer càrrec i acceptà que el millor per a les dues era que la vostra mare es casara amb un home que l'estimara, aquell que considereu el vostre pare, encara que fóra un enemic. Però en cap moment deixaren d'estar en contacte.

Finalment em referiré a la seua mort. Sense adonar-se’n, Ramon va parlar amb companys i els va donar informació que els va fer pensar que Cecília era una espia doble i els havia traït. Per això ordenaren la seua mort utilitzant Ramon, qui sense saber-ho va fer que anara al lloc on l'esperaven. Quan el meu oncle es va assabentar no ho va poder suportar i va caure malalt perquè era el responsable indirecte de la seua mort. Abans de morir va parlar amb mon pare perquè es posara en contacte amb vosté però malauradament la va trobar tard. Espere que aquesta informació li siga útil. 

Maria Espinosa
1r Batxillerat, IES el Quint (Riba-roja de Túria)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada