11 de febr. 2013


València, 5-I-2013

Estimada Carme :

He llegit la teua història al llibre La meitat de l’ànima i tinc un testimoni que potser t’ajude amb la teua recerca sobre la identitat de ton pare i l’activitat de ta mare.

Jo sóc un jove de setze anys, però el meu avi, que lamentablement ja és mort, em va contar moltes coses sobre l’època de postguerra.

Ell fou massa jove per a participar en la guerra, però als anys d’acabar veient la pobresa va fugir d’Espanya.

A França conegué la resistència, que prometia l’alliberament dels nazis i el meu avi ajudà els maquis amb els seus coneixements d’economia, donats pel seu pare. Allí va conèixer la Guapa, una dona que ajudava econòmicament els maquis i que feia d’espia a Espanya.  El meu avi parlava meravelles d’ella com a espia i com a persona, però quan s’apropava la data de la seua mort , li confessà al meu avi que la perseguien des de Barcelona perquè el seu marit va descobrir que la seua filla era il·legítima d’una relació amb un escriptor francès.

No sóc jo qui he de traure conclusions d’aquesta informació, però pense que et pot interessar.


Francisco García Villanueva  1r Batxillerat  Col.legi Pureza de María-Cid  València

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.