10 de març 2014

Darreries del segle XX
Buckingham Palace,
SWI Londres

Benvolgut Joan,
      He de confesar-li que quan vaig llegir la seua carta, el vaig prendre per un boig. Viure nou segles, pactes amb el diable, fortuna il·limitada... Qui no dubtaria de vosté? No obstant això, en les seues paraules vaig trobar una gran sinceritat, acompanyada d’un alt grau de desesperació. Per això vaig decidir que anava a ajudar-lo, però havia de cercar informació sobre vosté, encara que fóra escassa, ja sap que la Reina no pot confiar en qualsevol. Així que vaig encomanar als meus secretaris que buscaren informació sobre les seues empreses siderúrgiques. Al cap d’una setmana, em van dir que aquelles empreses havien existit, però que el nom de l’amo no apareixia per cap lloc, si bé les referències coincidien amb allò que em va contar. De manera que he decidit creure’l.
      La meua manera d’ajudar-lo és aconseguint l’spata ignea. He parlat personalment amb el responsable del museu i m’ha dit que em donarà l’espasa a canvi de les vostres obres d’art. A més, he intervingut per tal que la vostra condemna es reduesca, però haureu de romandre dos anys més a la presó perquè, malgrat no ser la vostra responsabilitat, han mort cinc policies.
      Jo em faré càrrec de l’espasa i li la donaré quan isca de la presó, però, a canvi, haurà d’acceptar la meua invitació a prendre el té al meu palau i contar-me totes les seues vivències. Sempre he tingut interés per la història i hi ha millor manera de viure-la que per mig d’una persona que ha viscut nou segles?
Bé, espere que accepte el pacte: l’espasa pels seus relats.
S’acomiada la vostra reina,
      Elisabeth II d’Anglaterra


Esther Esplugues Crespo
IES BERENGUER DALMAU. Catarroja
2n de batxillerat B

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.