13 de març 2014

MICRORELATS IES JAUME II EL JUST, Tavernes de la Valldigna

Cartes a Joan Ferrer 

Arreu del món
Durant l’eternitat

Joan Ferrer
Presó de *****, Anglaterra

Estimat Joan Ferrer,

Faré arribar aquesta carta a la reina, t’ho assegure, per la vida eterna que tu i jo estem condemnats a suportar; sí,  cada dia que, a l’igual que tu, haig d’enfrontar-me al dur camí que és la vida, un camí que cada vegada resulta més costós, on caminar per avançar és una feina ja sense cap sentit.
Ets un simple humà, o almenys en un temps passat ho vas ser, perquè des d’aquell dia quan egoistament et vaig oferir aquells tres desitjos i tu, com qualsevol ignorant, vas voler malgastar un d’ells amb l’assegurança de la vida eterna, has passat a ser una ànima més que queda empresonada per vida en aquest horrible món que tot s’ho emporta. He de confessar que aquell dia sols pensava en mi mateix. Necessitava la teua gran obra, l’espasa, per acabar amb aquell que volia apoderar-se dels meus dominis. La spata ignea  era l’única possibilitat que tenia per acabar amb el meu germà, que després de passar una temporada al cel baixava al centre de la Terra per tal d’ocupar el meu lloc.
Jo, el mateix dimoni, després del que vaig fer, sols busque la mort, però a l’igual que t’ocorre a tu, aquesta no es troba al meu abast. Els dos estem condemnats, i jo, a més, duc un gran càrrec de consciència.
De tot cor espere que el destí que ja t’ha acompanyat durant segles siga bondadós amb tu, i que la reina et concedisca allò que demanes, la llibertat.

Atentament,

 El  Dimoni

Marina Palomares Alberola, 1r Bat. Ciències


                                         ...........................................................


Presó de*****, Anglaterra 
Darreries del segle XXI

Estimat Joan,
Sóc conscient que no hauria d'obrir aquesta carta, però no és molt normal que un carter de presó es trobe amb una carta dirigida a la reina, així que m’ha pogut la curiositat.
Respecte al contingut de la teua carta, jo no sé si creure’t o què fer perquè si és mentida vol dir que les rates se t’han menjat el cervell i si és veritat, em pregunte per a què vol el dimoni una espasa, si ell sol ja és prou perillós? I des de quan el dimoni concedeix desitjos? Que haja sentit jo, els desitjos els concedeixen els mags o els bruixots. A més, si tenies diners, per què no anares a viure “la bona vida”? Per a què et clavares en tots aquells fregats?
Crec que hauries de  tenir un poc de paciència, perquè la justícia els últims anys està avançant molt i cada vegada hom té  més clar que als presoners se’ls deu reinsertar a la societat. Jo de tu em quedaria un temps més a la presó amb la confiança que algun  dia et tragueren . Si li contares el teu cas a la reina i s'enteraren els governants mundials seria la teua fi.
Bé, si decideixes enviar la carta a la reina sols has de reenviar-li-la de nou, te l'adjunte.

Salutacions,
 El carter de la presó



Emilio Mollá Benet, 1r Batxillerat Científic


                                                        .................................................................


Joan,

He rebut la teua carta i m’agradaria poder parlar amb tu personalment. He decidit confiar-hi i creure el que dius, però necessite proves. Et trauré de la presó, però a canvi vull que em demostres que tot el que has dit a la carta és veritat. Si has mentit moriràs igualment, ja siga a la presó o a mans dels meus súbdits. Si, en canvi, tot el que has dit és veritat, et deixaré en llibertat amb la condició que quan algú de la meua família demane els teus serveis vingues immediatament. I, a més, et pagarem molt bé per cadascun dels teus treballs.
Per demostrar la teua immortalitat, t’ajudarà un dels meus científics. Ja sé que a la carta em vas dir que volies evitar que feren experiments amb tu, però has d’entendre que no hi puc confiar cegament, sense ninguna prova. Et promet que en seran unes poques i que cap dels científics estarà en perill.
Estaràs fora de la presó en uns pocs dies i, si es comprova la teua immortalitat, en uns quants més en podrem parlar cara a cara.

Cordialment,

La Reina d’Anglaterra



Idoia Palomares Sala, 1r Bat. Ciències

                                       ............................................................................


Estimat Joan,

Després d'haver rebut la teua carta em vaig posar a investigar i vaig veure que, a Barcelona viu un home anomenat Jordi Hurtado, que, segons el que he pogut esbrinar,  fa un programa en la televisió i diuen que sempre té el mateix aspecte.
He parlat amb un dels meus contactes i et trauran d'ací poc de la presó i et duran al meu palau, a Backhinham, on residiràs fins que ens anem a Barcelona per  resoldre el teu problema "històric".
T'explique un poc la nostra agenda:
- Primer, estarem al palau, on et farem tot tipus de proves per saber si hi ha alguna solució científica (cosa que no crec)
- A continuació anirem a Barcelona, a buscar a En Jordi i interrogar-lo per saber exactament què és, perquè pot ser que siga l'amagatall  del dimoni o que siga una persona que tinga un problema paregut al teu.
Això és tot, ens veiem prompte.


La Reina d'Anglaterra
  

César Ferrando Porro, 1r Bat. Ciències 

................................................. 

Anglaterra, Londres
Darreries del segle XX
 
Sr Joan Ferrer,

He de comunicar-li que els guàrdies instal·lats a la presó, per motius tant de seguretat com d’eficàcia, lligen les cartes que els presoners envien a tot arreu del món, açò és degut al fet que es troba vosté en una presó d’altíssima seguretat. Va tindre sort que fos un dels nostres qui va interceptar la seua carta ja que d’aquesta manera hem pogut solucionar molts problemes (sentim que no arribe al seu destinatari original).
Ens anomenem LEGNA i som una categoria d’àngels residents a la terra que intenta eliminar-hi l’efecte de les tenebres: bruixes, màgia negra... i, en especial, el del dimoni.
Des que el dimoni va perdre l’espasa en una batalla entre àngels i dimonis existeix una lluita per tornar-la a trobar; gràcies a les seues indicacions l’hem localitzada i hem pogut destruir-la perquè mai ningú més puga utilitzar-la amb propòsits dolents.
PD: Per tornar-li el favor li seran enviades unes gotes que li permetran abandonar la immortalitat. D’altra banda, si canvia d’opinió i vol seguir vivint haurà de comunicar-ho en una altra carta perquè l’ajuden a sortir de la presó.

Atentament,
L’equip  LEGNA

Departament d’intercepció al dimoni





Clara Cerdá Franco, 1r Bat. Ciències socials


........................................................


SEGUIRÀS IMMORTAL

Benvolgut Joan,
De veritat pensaves que amb una simple carta t’alliberaries del teu desig d’eternitat? Pensava que no series tan ingenu. Creus que una simple reina, per important que siga, podria fer alguna cosa per ajudar-te. No sigues estúpid! Has fet un tracte amb el diable, no amb una persona correnta. Si et dic la veritat, des del moment en què em demanares aquell desig tan especial com tràgic, sabia que algun dia et trobaria penedint-te d’ell. Sabia que en aquell moment havia de proporcionar-te l’error més gran de la teua, a partir d’aquell moment, immortal vida.
     Quina paradoxa, no creus? Aquella espasa que et serví per acabar amb la vida del mercenari, que matà ton pare, t’ha portat a una vida perpètua. Quin poca-solta estàs fet.
     Joan, espere que prengues aquesta carta com una confirmació del teu patiment sempitern, ja que la teva vida, com desitjares, mai acabarà; i t’assegure que m’encarregaré personalment d’eliminar tota possibilitat que trobes per a posar-li fi. L’eternitat fou, és i serà la teua companya de viatge, així que més et val ser-ne conscient.
     Fins una altra ocasió, que, amb la teua agenda, segur que serà prompte.

Atentament,
El diable



Fran Grau Picot, 1r Bat Ciències

.................................................................



BuckinghamPalace, Anglaterra
Darreries del segle XX

John Smith
Presó de *****
SWI Londres

Estimat longeu ésser humà,
Em presente com a Elisabeth, la futura hereva d’aquest majestuós regne. Pel que he pogut entendre necessites ajuda i, per sort, has trobat la persona indicada. D’aquí dos nits, dos guàrdies a les meues ordres et trauran d’eixa fastigosa cel·la on dorms i  t’amollaran en un bosc llunyà a palau i seràs lliure per fer el que vulgues. Així i tot, ací no s’acaba el nostre tracte; com a fiança per la teva llibertat, hauràs de forjar una espasa tan meravellosa com aquella que et concedí la immortalitat. La teva llibertat condicionarà el meu diàleg amb el diable, qui em concedirà tres desitjos que no t’interessa conéixer. Aquestes són les meues condicions.
 Si vols la teva llibertat d’aquí dos nits prepara bé les teues habilitats per a la metal·lúrgia, perquè eixes seran les úniques claus que et trauran d’eixa profunda i eterna masmorra.

Atentament,

Elisabeth




Ximo Gascón Bononad, 1r Bat. Ciències

.......................................................................


Londres, Anglaterra
Darreries del segle XX
Joan Ferrer (John Smith)
Presó de *****, Anglaterra

Senyor Ferrer,

Tot i que la seua carta ha arribat a la reina, també jo l'he poguda aconseguir. Qui sóc?, us estareu preguntant. Bé, aquesta qüestió només us la puc respondre cara a cara, així que pareu atenció a les persones que ronden per la presó. Quan menys ho espereu us visitaré per fer realitat la vostra petició de passar a l'altra vida. Això sí, amb una condició... M'heu de guanyar en una partida d'escacs. Si no creieu que puga posar fi a la vostra vida, us donaré una pista sobre quin objecte empraré per a segar-vos-la, i, a més a més, us diré que només hi ha dues armes al món que puguen aconseguir una fita així: una és l'spata ignea i l'altra és la meva, ja que ambdues foren forjades amb el mateix metall. Us ben assegure que en aquesta partida, ens ho jugarem tot, el vencedor trobarà allò que més desitja i el vençut, qui sap? Així que prepareu-vos, serà la definitiva...

Fins ben aviat, Joan.

Una dama amb caputxa i dalla

Bertran Mollà Bononat, 1r Bat. Ciències





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.