28 de febr. 2019

IES Malilla

L’home del molí Acabàvem la ronda quan Blas va manifestar la seva fam. Pelut insistia d’anar a dinar al mas del Saüquer perquè ens quedava a prop. No m’esperava aquesta proposta. Aquell mateix matí, havíem anat al molí de Leovigildo per ordre del capità. En acostar-nos-hi Pelut s’hi va avançar. Aquest matí havia estat parlant amb el capità. Assegurava que el molí era un punt de reunió dels guerrillers i per a la nostra sorpresa el capità va accedir a anar-hi. Ja es deia al poble que l’home era republicà i que donava certa ajuda als maquis, però acusar-lo d’amagar guerrillers era diferent. De sobte es va escoltar un tret de fusell, m’imaginava què estava ocorrent. Pelut, que havia vist l’home fugir, va disparar el màuser i Leovigildo va caure a terra. No vaig entendre res, havíem deixat a una dona viuda i a un xiquet orfe simplement per rumors i tafaneries. Vam apartar el cadàver a un costat del camí i ens en vam anar. La seua mort va ser coneguda ràpidament per tot el poble i com que la seua família era molt amiga de la gent del mas, em va molestar la seva proposta. Abans que puguera contestar, el capità va accedir i quan me’n vaig adonar ja anàvem de camí al mas. Joel Kassim. 1 r Batxillerat IES MALILLA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.