1 de març 2019

PURESA DE MARIA-CID


Inèrcia
He de dir que gens no va sorprendre’m. Era el pagament just pels meus anys de matances, defenent un règim que, veritablement, no ho calia. 
Després de la mort heroica de mon pare vaig créixer sota l’empar de la Benemèrita, pel que era lògic que n’acabara formant part. Ho portava en la sang.
Supose que tot va ser qüestió d’inèrcia, d’assassinar sense plantejar-m’ho, d’obeir ordres sense fer preguntes. Pocs guàrdies civils vaig conèixer amb fortes conviccions ideològiques. L’instint de supervivència era la forma de vida a la postguerra.
Era necessari trobar rabejos de pau que alleugeriren la ment, i el meu fou el treball manual. Ma mare m’ensenyà a tallar figuretes de fusta, tal volta pensant que si continuava per eixe camí no seguiria els passos del meu pare.
Estiguérem molts anys perseguint guerrillers, recorrent als masovers per a aprovisionar-nos, en un continu bucle. Passava temps amb un xiquet d’un mas. Ajudar-li amb els deures o ensenyar-li les meues figuretes em feia sentir un poc més humà.
Freqüentment tenia malsons amb xiquets com ell, orfes, a qui jo havia arrabassat els seus pares.
Per això no em va sorprendre gens quan vaig rebre un tir mortal eixa vesprada al mas. Al final, no hi ha inèrcia que valga: tots llaurem el nostre destí.
Marta Gimeno
Puresa de Maria-Cid











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.