14 de març 2010

IES L'Om de Picassent

El roget de Polo 

Un 23 de febrer de 1920 va nàixer,al si d'una família humil, José Brocal Coll, més conegut al seu poble com Pepe, “El roget de Polo”.

El mitjà de tres germans va créixer envoltat d'un ambient dur i trist després d'haver-se quedat orfe de pare als 9 anys i de desvivure's al camp per tal que els seus germans visqueren el més dignament possible.

Però, això tan sols era el començament d'una vida molt dura. En 1938 va emigrar per a lluitar a la Guerra Civil Espanyola a la qual va sobreviure. Pel camí, em contava, es va deixar vells coneguts i amics de tota la vida; amics que una guerra molt intensa va poder amb les seues vides.

El meu avi matern, qui es va deixar la pell cada dia al camp per  alimentar les seues dos filles que havia tingut amb la meua àvia sis anys menor que ell.

Aquesta és la història d'un home bondadós per a qui la seua vida va ser sinònim de sofriment constant, tant pels germans, per les filles com pels néts. Ara bé, si alguna cosa no oblidaré mai d'ell és de l'última frase que em digué encara viu: “Tinc 83 anys de sofriment, de guerres, de lluita constant i, així i tot, se m'ha fet molt curta la vida. Gaudeix al màxim cada segon d'ella”.
Albert Amorós 1r Batx

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.