14 de març 2011

Eloi Azcàrraga

Conec Eloi Azcàrraga des de fa onze anys. A Eloi li agrada definir-se com un "mediocre escriptor amb sort", però els seus èxits no diuen el mateix.

Estic a sa casa, assegut enfront d'ell i disposat a escoltar com de prop estigué de la mort. Eloi em mira fixament, prén un glop d'aigua i comença.

- Aquell matí vaig girar lentament la cadira i vaig contemplar el quadre durant una llarga estona. Sospirant, torní a inclinar-me i vaig escriure l'última frase del dia. Aleshores, ocorregué tot. Una sensació inexplicable s'apoderà de mi. Se m'havia passat pel cap en diverses ocasions, però aquesta semblava la definitiva. Havia arribat el moment de posar fi la tortura en què s'havia convertit la meua vida des de feia alguns anys. Era el moment de dir adéu a aquell sofriment desconegut al que mai havia trobat solució.

Eloi fa una pausa, mira per la finestra i després de fer una ullada al seu diari continua. Em diu que va eixir, va anar carrer avall i avançà cap a la platja.

Caminava, observant amb deteniment els cotxes que trobava aparcats, i evitant girar a la dreta ja què, aleshores, agafaria la direcció equivocada. Ell volia anar a la platja, el seu racó preferit, i allí terminar amb tot. Finalment, hi arribà. S'apropà a la mar segur i dispost. Havia planificat una negada ràpida i infal.lible però, de sobte, s'adonà. Va entendre que aquella era la pitjor decisió que podia prendre. Es posà nerviòs, es donà la volta i emprengué el camí de tornada a casa.

- Aleshores el comprenguí. Comprenguí per què la meua vida era un sofriment, per què havia estat més temps del necessari mirant aquell quadre, per què esperava veure aquell cotxe aparcat... El vaig saber tot i vaig ser conscient que la solució a aquella tortura no era la mort, sinó la lluita. Em vaig decidir i vaig marcar el seu número. A l'altre costat, una veu coneguda contestà. Jo no vaig poder més i li vaig dir l'única frase que mai havia pogut escriure:

La vida no em funciona des que et vas anar...

Nerea Maria Gómez Fernández
Col.legi Pureza de Maria 1r Batxillerat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.