13 de febr. 2013

Maria Escrihuela Vidal, 2n Batx.


Tavernes de la Valldigna, 12-febrer-2013

Admirada C.,

El més probable és que no em conegues. Em dic Maria Escrihuela i fa dues setmanes em vaig emportar una gran sorpresa. Vaig llegir el teu llibre dos anys enrere, i em va saber molt greu no poder-te ajudar amb la recerca de la teva identitat, però com he dit, fa dues setmanes tot va canviar. Li vaig recomanar el llibre a la meva àvia paterna i només l’acabà de llegir em trucà per dir-me que havia de parlar amb mi. Ella és catalana i també va haver d’exiliar-se a França, concretament a París. Em contà que en aquella època va mantenir una relació d’amistat molt estreta amb la teva mare. No s’ocultaven cap secret l’una a l’altra i, el que més em va sorprendre fou que em digué que es veia d’amagat amb un home, no amb Albert Camus, sinó amb Florian, el seu amic d’infantesa a l’Alger que, sorprenentment, tenia una semblança raonable amb ell. Efectivament la teva mare va mantenir correspondència amb aquest últim i creu-me, la mort de ta mare va ser objecte d’un accident, és a dir, no era cap traïdora, no era una doble agent. Et puc assegurar que s’estimaven molt, però no podien traure la veritat a la llum perquè Florian era un subjecte fortament lligat a la resistència, fet que causà la desastrosa i equívoca mort d’Albert Camús. Realment l’agent doble era Florian, i l’accident d’estranyes circumstàncies no fou el de Cecília, sinó el d’Albert, que fou confós pels repressors franquistes.
M’agradaria explicar-te tots els fets amb detalls, així que si et poses en contacte podrem conversar amb més tranquil·litat. Espere que confies amb mi i que la meva informació t’haja servit d’ajuda.

Adjunte la meva targeta personal amb la meva adreça i un telèfon de contacte.
Atentament,
                  Maria

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.