12 de febr. 2013

Microrelat Rocío Hervàs (El Quint)


Estimada C.:

Em dic Rocío Hervàs González, visc en un poble de la Comarca del Camp de Túria i he llegit la teua història, que m'ha impressionat i emocionat moltíssim. El títol es refereix que et falta la meitat de la teua ànima, que és la teua mare, que va morir la nit del 4 de gener de 1960 i que has anat cercant els motius de la seua mort, un suïcidi o un assassinat per un home anomenat Juan Pérez a Avinyó, que volia venjar la mort de Sabaté o, tal vegada, perquè ta mare era un agent doble antifeixista, però el cert és que, Camus, el seu amant, també morí en la mateixa data que la teua mare. 
Supose que la teua mare tenia un negoci, i que no estaven gens d'acord i per això la varen matar, ja que no té res a veure, que ella en aquell dia, en el seu abric blau, portara una nota referida al suïcidi.
Jo no et puc ajudar, m'agradaria molt, perquè la història de la teua mare, em féu remoure l'estòmac, i també plorar d'emoció i llàstima, o les dues coses a la vegada, per la història de ta tia Anna i el teu avi, Pere Balaguer, que vàren morir en un camp de concentració, a la cambra de gas, per la història de Cecília Balaguer, o Cèlia Ballester, i per la teua pròpia quan vares ser xicoteta.
Poden ajudar-te la teua cunyada Diana o el teu exmarit Guillem a cercar a l'home que el 23 d'abril de 2001 et va donar la carpeta blava, l'home anomenat Lluís G (que dius que per l'accent pot ser de l'Alt Empordà).
Jo em disculpe amb tu, perquè no puc ajudar-te, però si alguna vegada veig alguna cosa relacionada amb Cecília Balaguer, em compromet a escriure’t altra carta informant-te.
T'envie molts ànims i força, perquè continues cercant, i molta sort perquè trobes els motius de la mort de ta mare i qui era realment el teu pare.

Una abraçada molt forta,

Rocío Hervàs González
1r Batxillerat, IES el Quint (Riba-roja de Túria)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.