26 de febr. 2019

IES Malilla

L'hivern s'acostava i estàvem tenint una bona època de collita.Una vesprada de setembre de l'any 1947 el capità de la Guàrdia Civil va arribar al nostre mas i va preguntar al meu marit si els bandolers havien passat pel mas, mon marit va dir que no, no el van creure i se l'endugueren al poble. Al dia següent vaig anar al poble amb els meus fills a veure si esbrinàvem alguna cosa d'ell. Eliseu, el taverner, em va confessar que de nit s'havien escoltat crits a la caserna. Li vaig confessar al rector que aquells bandolers ens havien atracat. Aquest em va prometre que parlaria amb el capità, però que el meu marit haguera lluitat amb els republicans a la guerra no ajudava; li vaig rebatre que ell sols havia complit amb el seu deure. L'endemà vaig tornar al poble i Eliseu em digué que el barber comentava que els baixarien a la ciutat. Vaig tornar a preguntar i em van dir que havia intentat fugir i que l'havien matat. Sense més explicació, el meu marit va desaparèixer.  Clara Izquierdo. 1r Batxillerat IES MALILLA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.