1 de març 2019

PURESA DE MARIA-CID


EL RETORN:
M’ature al bell mig de la plana, em regale uns minuts per observar el paisatge que guarda els records de la meua infantesa.
 El nostre mas , en ruïnes i oblidat s’alça encara respectuós fent ombra d’allò que un dia va ser. Al seu voltant, els camps que hi vam llaurar amb molt  d’esforç els meus germans i jo anys enrere. Quasi després de deu anys, dona la sensació que el temps s’haja aturat. Per un moment espere escoltar les rialles d’en Pepet sortint del mas perseguit pel nostre estimat gos, a en Goriet ajupit a terra en busca de nous animalets, em gire instintivament cap als camps on espere veure a Teresa dirigint amb pas decidit la rabera. Mai oblidaré com aquell dia va caure entre el blat, com la vida se l’escolava sense que nosaltres poguérem fer res.
 En aquests instants torne a ser la nena  callada, agarrada a la seua nina de drap, sospire, només em queden els records d’una vida passada plena d’incertesa, però també de felicitat efímera.  Abans de  girar-me, la meua vista s’atura a les muntanyes, on el Pic  vigila , com un guardià fidel els secrets mai cridats d’un poble sacsejat per les injustícies i el dolor.  







Patricia Muñoz

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.