29 de febr. 2012

Cognoscen
Tots i totes ens hem quedat en blanc moments abans de fer un examen, degut als nervis i a la gran pressió a la que estem sotmesos en aquest tipus de situació. Com he dit, pareix que tot el que hem estudiat desaparega del cap per art de màgia i que l'examen ens vaja a eixir malament. Açò, sempre s'atribuït als nervis i a la inseguretat que pateixen els alumnes a l'hora de fer un examen, però aquesta suposició és errònia. Fa poc de temps, un grup de científics, va fer un gran descobriment que dona explicació a aquest estrany fenomen. Resulta que no està produit pels nervis com es creia, sinó per una rara criatura que intervé en aquesta situació. Al principi els científics no s'ho podien creure, perque la presència d'un organisme com aquest era impensable. Es va descobrir precisament quan estaven realitzan unes proves a uns alumnes per tal d'ajudar-los a controlar el seus nervis. Un dels científics es va adonar d'una pertorbació en la classe i ho va notificar als seus superiors amb la qual cosa es va confirmar la presència d'un èsser desconegut. No hi han dades registrades sobre la fisonomia ni el comportament d'aquesta criatures, la qual cosa va fer que els científics crearen una fitxa amb les seues característiques.
-S'ha catalogat amb el nom Cognoscen.
-Fisonomia:
Té una fisonomia semblar a la d' un polp. El seu cos en si es una bola redona irregular, de color negre, on està el seu centre neuràlgic i on emmagatzema tots els coneixements sostrets de les seues víctimes.Té una mida d'un puny. També te dos ulls menuts, quasi invisibles amb els que capta tota la informació visual necessària per a realitzar els seus atacs. Està dotat de molts tentacles amb diverses ramificacions, que broten de tot el seu cos. Com s'ha dit, és de color negre, però a l'hora d'atacar, crea un sistema amb el qual es torna totalment invisible i es camufla amb l'aire, de forma que si algú es topa amb ell pot travessar-lo sense cap problema, fent possible l'atac sense córrer cap risc. Tot açó conforma la fisonomia del Cognoscen.
-Hàbitat: el lloc que habita el Cognoscen des del seu naixement fins la seua mort són les instal•lacions educatives, com poden ser: col•legis, instituts, universitats... . Cal destacar que quan més gran és el nombre de coneixements que alberguen aquestes intal•acions, la presència d'aquestes criatures és més destacada.
-Comportament i alimentació:
El Cognoscen, té un comportament i una forma d'alimentació desconeguda fins a aquestos moments i que no es troba en cap altre tipus d'animal, siga del tipus que siga. L'alimentació dels Cognoscen és el coneixement, i degut que en les instal•lacions educatives es cultiva molt, s'han anat reagrupant de forma que en aquestos moments són els únics emplaçaments on poden viure, ja que sense absorció d'aquestos es van desunflant fins que moren. La tècnica que utilitzen per alimentar-se ha cridat molt l'atenció. Els Cognoscen romanen apegats en els cantons del sostre de les classes, on s'enganxen amb els seus tentacles esperant que comence el dia i entren els estudiants. Per classe solen haver-hi uns 4 com a màxim. Comencen a actuar dies abans d' un examen, quan els caps dels estudiants estàn replets de conceptes( ho això se suposa). Segreguen un tipus de sustància que reacciona amb més o menys eficàcia segons el tipus de persona. La sustància, la qual és impossible d'obtenir una mostra, fa que l'alumne o l'alumna estiga nerviós i baix una gran pressió. Açò va engreujant , de manera que el dia de l'examen la situació és insuportable i es produeixen els primers buits al cervell. Moments abans de l'examen és quan torna a actuar el Cognoscen. La sustància a fet el seu paper, provocant-li l'examen l'estudiant les reaccions desitjades. Els nervis fan que l'estudiant desprenga porcions del coneixements adquirits per a l'examen i aquestos queden suspesos en l'aire. El Cognoscen, amb els seus tentacles absorbix tots els conceptes possibles que envolten a l'alumne o alumna afectat , i d'aquesta forma s'alimenta. Açò dona lloc a la sencació de buit que senten abans de l'examen. Cal afegir, que les coses que es repassen minuts abans no serveixen de res, ja que aquestos conceptes passen directament a l'aire , on són arreplegats fàcilment pel Cognoscen. Solen afectar més en l'època de finals d'avaluació, degut a la gran concentració d'exàmens. Quant més alt són els graus dels estudis , major és l'alimentació.
-Reproducció:
Els Cognoscen naixen i moren dins les institucions d'ensenyament. Durant el seu període de vida s'alimenten dels coneixements proporcionats pels estudiant, però, hi ha un problema. El seu cos sols pot funcionar sense absorció de conceptes un màxim de 20 dies, amb la qual cosa les vacances són un perill de mort per a ells. Poden resistir períodes com els de Nadal o Falles, però al finalitzar el curs, les vacances d'estiu suposen la seua mort. Incapaços d'aguantar, moren, deixant els seus cossos a terra. Quan moren, el seu cos es desintegra en partícules menudes que s'aderixen als cantons i que serveixen per a formar-ne altres nous. El primer dia de classe, al tornar de vacances, els nous Cognoscen naixen. D'aquesta forma es manté un cicle en el que cada criatura té uns 9 mesos de vida i quan mor dona lloc al naixement d'altres.

Ara se sap la vertadera explicació. Ja saps, si has patit aquesta situació davant l'examen es que has sigut víctima d'un Cognoscen.

Àlvaro Mompó, 2n batx A, IES Rei en Jaume d’Alzira

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.