15 de febr. 2013

Marta Serna Garcia, 1r batx. A, IES Ferrer i Guàrdia, València


Estimada senyora C.,

          Li escric per veure si les meues paraules li resulten útils o formaran part del munt de papers que potser tinga a l’escriptori.

          Així com vostè va rebre aquells documents durant la fira,  signant exemplars, el seu llibre caigué a les meues mans. Potser fou l’atzar que va fer que agafés aquell exemplar amagat darrere dels best-sellers, però, finalment, vaig acabar comprant-lo.

          Vostè al·ludeix reiteradament al terme “petite” que Camus tant utilitzava. Jo, com moltes altres, també vaig ser la seua “petite”. Açò no li estranyarà gaire. L’escriptor era molt faldiller... No obstant, li diré que una nit d’aquestes, Albert em confessà que es veia amb una dona espanyola. No em va aclarir el seu nom, però tot corresponia amb la descripció que vosté fa de la seua mare,  Cecília. L’escriptor trobava alguna cosa sospitosa en ella, però no li donà importància. El problema era Cecília; estava embarassada. Camus volia fer-se càrrec del nadó, però malauradament, la mort de Cecília i la d’Albert ho impediren. La xiqueta, vostè, sols conegué aquell que li va fer de pare.

          No vull posar-me sobre cap altar, però crec que si no a tots, vosté ha trobat resposta al més gran dels seus dubtes. Si és així faça-m’ho saber.

                                                                               Atentament.

                                                                                   M. Serra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.