28 de febr. 2019

IES Malilla

   FRANCESC GUÀRDIA,  EL MATEMÀTIC DE LA REPÚBLICA   Estic a França, he escapat d’aquell infern. Recorde tot el que ocórreguè. Agraïsc aquelles persones que m’ajudaren en la causa, que en un principi era la solució d’Espanya.Va ser una desil·lusió quan els aliats lliuraren el país a Franco i els assasins que l’imitaven. Estranye aquella família de masovers que m’ajudaren quan ningú ho feia, estiguí amagat amb ells durant dos mesos, la seva hospitalitat la recordaré sempre. M’agradaria tornar però qui sap si estan vius o si els hauran delatat per ajudar Ferroviari i la seua colla republicana. Com es trobarà Goriet? Aquell xiquet espavilat d’ulls curiosos que sentia simpatia per mi, com estarà Bela? Enviudà quan els franquistes assassinaren el seu home sense explicacions, com a molts masovers que ens ajudaven.També em preocupa Arcadi, repudiat i enviat a un poblet perdut, ple de civils feixistes ansiosos d’ascendir en la carrera de torturadors. Estimada... Mai et veuré, em donares forces per continuar endavant i sentir al meu cor la calidesa de les teues arracades, dels teus ulls. Sempre pensarè que estàs viva, que continues amb mi en la distància i  no caigueres en mans de franquistes que ho enverinen tot amb llavis de bales i mans de sang. ANA CRISTINA GÓMEZ CABANILLAS IES MALILLA 2n Batxillerat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.