8 de març 2021

MICRORELATS IES BEATRIU CIVERA 2021

 

L’últim regal

Estimat Joan Ferrer,

Després de seguir-te molt de prop, et mentiria si no et diguera que t’he agafat un afecte especial, i després de llegir aquest crit d’auxili convertit en carta, he decidit ajudar-te amb un últim regal, un últim desig.

Estic segur que aquesta vegada sabràs aprofitar-lo com és degut i deixaràs l’ambició de banda, ja no demanaràs més diners.

No pare de donar-li voltes a com haguera sigut de diferent la teua vida sense el nostre pacte. En com t’hagueres plantejat el sentit i el motiu d’aquesta, quins hagueren sigut els teus propòsits o somnis, les teues motivacions i el goig de gaudir d’una vida al costat de les persones que estimes; el plaer de créixer i evolucionar a la vegada que ho fa el món i tot el que l’envolta, l’oportunitat de ser algú, de tindre una personalitat ben marcada, de tindre un lloc remot i petit però especial al món, en l'immens espai i cel estrellat que hagueres mirat amb melancolia fins a la fi dels teus dies; tindre el plaer de morir, com el de nàixer, perquè una cosa dona sentit a l'altra.

Tens l’oportunitat de recuperar ta vida i de tornar enrere el temps si així ho vols… només has de dir la paraula màgica que coneixes ben bé: Desitge…

                                                                                                                      Enya Chofre  Gregorio
                                                                                                                                              2n BAT-H

 
Fins a l’eternitat

Joan Ferrer, ha passat molt de temps des que ens vam veure per última vegada, aquella vegada en què vas decidir malgastar el teu últim desig, novament, mogut per la cobdícia.

No vas saber fer ús d'eixa oportunitat. Però no conforme amb això vas decidir malgastar el teu últim desig per a tornar a ser ric. Algú intel·ligent hauria demanat alguna cosa que li donara pau en la seua immortalitat, però no, la teua intel·ligència sempre es veu enfosquida per la teua ambició, un error bastant freqüent en els humans.

Ara et pregunte, de veritat vas creure que seria tan fàcil per a tu posar fi a la teua vida? L'espasa va aparèixer perquè jo vaig voler. El teu pitjor error va ser confiar en el diable, que, per molt que hages gaudit de segles satisfent els teus desitjos més carnals, des que vam fer el tracte la teua vida va passar a ser meua. Si vas poder fer alguna cosa va ser perquè jo ho vaig permetre i si no vas poder, cap obstacle va ser casualitat. Així com tampoc serà casualitat que la reina no reba la teua carta. Quan la gent s'adone que no envelleixes et convertiràs en el que més vas témer, el seu objecte.

Adeu, Joan Ferrer, i gaudeix del teu propi infern.


                                                                                                                Laura Sofia Jiménez Marin
                                                                                                                                                2n BAT-C

 

Estimat Sr.Ferrer,

He decidit enviar-li una carta per a fer-li saber que he rebut i llegit la seua. Després de reflexionar sobre el seu confús contingut, he considerat la seua proposta sobre la possibilitat de deixar-ho lliure per a acabar amb la seua vida.

Després de molt de temps de reflexió he arribat a la conclusió que allò més lògic seria que vosté em demostrara que realment el diable li va concedir eixos tres desitjos. Per a això, haurà d'extraure enfront meu diners de la seua bossa màgica. Quan vosté complisca aquesta tasca se li farà entrega de la seua espasa i podrà acabar amb la tasca que va començar quan va ser detingut en el museu.

Una salutació, la reina d'Anglaterra.

                                                                                                                      Laura Saiz Quintanilla
                                                                                                                                               2n BAT-C


 

Ser o no ser salvat, eixa és la qüestió

Buckingham Palace

SEGLE XX

Joan Ferrer

Presó de *****, Anglaterra

Bon dia, Joan Ferrer, o com vullga que se diga vosté ara.

He llegit la seua carta durant aquestos últims dies, i la veritat no sé com podria fiar-me de vosté. Com sé que tot el que m'ha explicat és veritat, o simplement s'ho està inventant perquè li concedisca un indult? Admet que la seua carta m'ha paregut estranya i m'ha deixat intrigada, però necessite proves que el que vosté conta és veritat.

Aquesta setmana anirà a visitar-lo un dels meus detectius a la presó. Vull que li conte la mateixa història que m'ha explicat a mi en aquesta carta, amb detalls, i aporta proves d'això. Ja siga fotos, escrits, ferramentes, quadres... Qualsevol cosa material que confirme el seu relat.

A partir d'ací, amb tota la informació necessària reunida, decidiré què fer amb vosté.

Per ara romandrà en la presó. Li comunicaré la meua decisió per carta.

La reina d'Anglaterra

                                                                                                                               Sabrina Egido Serna
                                                                                                                                                  2n BAT-H


El quart desig

Joan,

Em vas demanar com a primer desig la immortalitat mantenint-te tota la teua vida amb vint-i-tres anys, sense conèixer el dolor físic ni patir malalties, i per a impedir la teua mort aquest desig va acabar amb tota la gent que va tractar d'assassinar-te.

Vas tractar de robar l'espasa, que es trobava al museu de Londres, per acabar amb la teua vida, però quan anaves a fer-ho va arribar la policia. Vas pensar que havia sigut el guàrdia que es trobava en aquell moment al museu, però en realitat va ser el desig, que tractaria d'acabar amb qualsevol amenaça a la teua vida, encara i tot sent tu mateix qui atemptara contra ella.

Note com aquest desig en lloc de donar-te alegries et destrueix per dins, però jo no puc concedir-te un altre desig si no en tinc res a canvi, per això et propose un pacte. Si tu em proposes una altra espasa, més poderosa que l'anterior et concediré un últim desig, i aquest, espere que el penses detingudament ja que aquesta serà la teua última oportunitat.

Atentament, el dimoni.

                                                                                                                        Nerea Navarro Dengra
                                                                                                                                                2n BAT-C


Hola Joan Ferrer:

Sé que esperaves la contestació de la reina d'Anglaterra però portem tant de temps sense veure'ns que em va parèixer bonic que haguera un retrobament. Encara no saps qui sóc? Soc un molt vell amic teu, el dimoni. He llegit la teua carta, molt emotiva, però per a ser-te sincer no m'agrada com he quedat retratat, saps que no vaig fer les coses tan malament, només et vaig concedir el que em vas demanar. Vist que ambdós hem eixit perdent amb el nostre pacte he pensat a fer un últim negoci, jo vaig perdre l'espasa i tu les ganes de viure en un món que, al contrari de tu, cada vegada es modernitza més. Doncs bé, que et pareixeria que jo et donara l'oportunitat d'eixir de la presó i alliberar la teua insignificant ànima de la immortalitat a canvi que tu em tornes a aconseguir l'espasa?

Temptador veritat? Com veus no soc tan roín com dius. En el cas que vullgues acceptar esta proposta, i evitant este tipus de missatgeries paganes, només hauràs de cremar esta carta amb un ciri roig que hi ha davall del teu llit. En cas contrari, només tira-la.

Vinga Joan, pensa-t'ho, Emma t'està esperant i saps que cap mortal t'ajudarà amb el que va ser l'error de la teua vida.

Atentament: El teu salvador

 Lucia González Benítez
2n BAT-H

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.