7 de març 2021

MICRORELATS DE LA SES D'ALPUENTE - DIÀLEG 2021

 

UNA RESPOSTA INESPERADA 

 

Södermalm, Estocolm, 28 de febrer de 2021

 Senyor Smith,



Intuïsc que recorda aquesta adreça tan bé com la coneixia un segle enrere. Tal com vos vaig dir a casa dels Schlee, tots dos som immortals; la fama no mor mai. Crec que la vostra carta no m’ha arribat a mi per casualitat.

Des que van anunciar la meua mort en el periòdic, tot es va convertir en un infern. Ningú pot
veure’m ni escoltar-me però tot el món parla de mi. Em sent sola i buida a pesar de poder fer tot
el que vulga.

He estat pensant-ho moltes vegades, i he arribat a la conclusió que sols podem tornar-nos
mortals si ho fem junts en el mateix lloc on es vam conèixer; en l’arbre caigut de Central Park.


La meua ànima es va fer immortal després d’haver-vos conegut. Personalment, crec que va ser
en descobrir la vostra immortalitat.

Si accepta, me les apanyaré per a traure'l de la presó i acabar amb aquest sofriment.


Espere la vostra resposta,

L’Esfinx 

(Elena Pérez Debón 4t ESO)

 

 

 UNA ALTRA PARTIDA?




València, 23 de gener de 1990

Hola Joan,

No sé si et recordes de mi, supose que sí soc el teu vell amic, el diable.

He trobat aquesta carta a l’infern i he pensat en donar-te una última oportunitat, a veure com ho veus.

He pensat que estaria divertit jugar una partida d’escacs, si guanye passes tota la teua vida a la presó i, òbviament, continuaràs sent immortal, però si hem guanyes, et concedisc un últim desig amb les mateixes condicions que la primera vegada.

Acceptes?

Una salutació,

EL DIABLE

(Patricia Debón Verdejo 4t ESO
)

 

 

   

CARTA DE RESPOSTA



Londres, 2 de març de 2021


Mr Smith,
 
Soc la reina d'Anglaterra. T'escric per a dir-te que m'ha agradat molt la història de la teua vida i m'agradaria que pogueres compartir-la amb més gent en el món ja que molta gent li encantarà poder llegir la història.

Per això, a part de traure't de la presó com m'has demanat que faça m'agradaria moltíssim que vingueres al palau en el qual residisc per a poder portar la teua història al més alt ja que em sembla una història allò més interessant i m'agradaria molt que tothom poguera conéixer més coses sobre la teua vida.

Una salutació de la reina d´Anglaterra

(Germán Villanueva Martínez 4t ESO
)

 

 

 

          AMOR ETERN



Anglaterra, 16 de novembre de 2021


Hola Joan,

Et semblarà rar rebre una carta meua. Però m'he trobat la teua carta i crec que t'agradaria
saber de la meua. Sé que ara no entendràs res però t'explique.

Em vaig assabentar que t'havies fet immortal, així que, vaig decidir contactar amb el diable i
li vaig donar l'ànima de la meua família a canvi de ser immortal.

Et contaré que m'ha passat el temps que no hem estat junts. Jo li vaig demanar al diable ser
immortal però continue envellint perquè no vaig matisar el meu desig i he decidit demanar-li
al diable que em lleve la immortalitat. Així que he fet aquesta carta per a acomiadar-me de
tu.

Ens vam jurar estimar-nos per sempre però tu no vas complir i em vas abandonar. Jo m’he
passat segles amagant-me i seguint cadascun dels teus passos sense que t'adonares. Et continue estimant i ho faré per sempre.

Un bes,
 
Emma

(Laia Rodríguez Sánchez 4t ESO)

 

              

Aisgill,14 de Febrer de 2014


Sr.Joan Ferrer,

De totes les coses que em podria haver trobat, he trobat la teua carta… Ha sigut a causa de la gravetat? Ha sigut a causa del amor? O ha sigut simple coincidència? Sincerament no ho sé.

Qualsevol altra persona podria haver trobat aquesta carta… Hauria sigut a causa de la gravetat? Hauria sigut a causa del amor?... Potser només va ser una coincidència, i encara que ho fora, potser importaria?

Tot importa o res importa? És la vida només una coincidència? És la mort només una coincidència? És l'univers només una coincidència? O tot és com una partida d'escacs on les peces no paren de moure's?

En lo referent a la vida estimat estrany, és com una partida d'escacs contra la mort, tots ens centrem en el resultat de la partida en compte de gaudir cada moviment, cada jugada, cada segon. Totes aquestes coses són les que li donen sentit a la partida i no el resultat.

Totes les persones, i m'incloc, pensen durant gran part de la seua vida en el final d'aquesta, en compte de aprofitar l'oportunitat única que tenim de gaudir dels plaers de la vida en una existència efímera però frenètica.

Però al final de tot, potser això importa?

Att. Robert D. Patton

(Rafael Villar Roda 4t ESO)


  

 

ACCEPTARÀ ?


                                                                                     

Londres, 3 de març de 2021
Buckingham Palace


Mr. Smith,

La seua història m’ha paregut molt interessant però crec que no ha aprofitat la seua immortalitat com devia. He de dir-li que mai li he contat a ningú el que vaig a contar-li a vosté. Comence.

Fa uns huitanta anys jo també vaig trobar en el meu camí el mateix diable. En aquella època les coses eren diferents, el cas és que un dels meus desitjos, també, va ser la immortalitat però al contrari que vosté jo no vaig pensar en especificar tant.

Afortunadament, encara conserve dos desitjos. Sé que és difícil de comprendre però al igual que jo m’he cregut la vostra història, confie que vosté farà el mateix amb la meua.

Li faig la proposta següent: jo utilitze les meues influències per a traure’l de la presó i, després, utilitze un dels meus desitjos perquè vosté torne a ser mortal.

I vosté es preguntarà: què trac jo de tot açò?

Bé, voldria que utilitzara els coneixements apresos durant tota la seua vida en el meu govern, és a dir, vull que siga la meua mà dreta. Ara li toca a vosté, accepta la meua proposta?

 
Salutacions,

La Reina d’Anglaterra
 
(Paula Pinazo Durà 4t ESO)


 

 Centre d’Investigacions de Londres, 12 de març de 1923

Sr. Smith,

Li informe que aquesta carta ha sigut llegida i estudiada per tot un conjunt de persones especialitzades. Hem detectat que vostè pareix sofrir un trastorn de personalitat múltiple ja que es refereix a vostè mateix amb diferents noms al llarg d’altres èpoques. A més de la imminent tendència al suïcidi que vostè ha narrat en la carta i per la qual es troba en eixa presó.

Aquesta carta va dirigida a vostè amb la intenció d’informar-li que, a causa del seu “problema”, hem decidit que la carta que ha enviat és inapropiada perquè la reina la reba.

Li demanem, per favor, que si vol establir contacte amb la reina li torne a escriure la carta ometent certes parts, a més l’avisem que la nova carta tornarà a passar una altra vegada per les nostres oficines per a determinar si és apropiada.

Per a finalitzar, ja que vostè esperara una resposta li confirmem que, si alguna vegada ix de la presó, ens interessa molt aquesta col·lecció de peces romàniques que té i això d’assignar-li una pensió es podria negociar.


Una salutació des del Centre d’Investigacions de Londres,


Encarregat de seguretat del Centre d’Investigacions de Londres

(Raúl Martínez Garzón 4t ESO)


 

Canvi de look a la presó

 


Londres, 23 de juliol de 2000


Bon dia Sr. Smith,

Soc el Dr. Martínez, el metge de la presó en la qual resideixes.

T'escric aquesta carta perquè ha arribat a les meues oïdes el rumor que li has escrit una carta a la reina d'Anglaterra explicant-li el teu problema.

M'he posat en contacte amb ella, i m'ha demanat que, per favor, t'ajude a anar envellint perquè la gent no s'adone que eres immortal.

Traure't de la presó, de moment, és una qüestió molt difícil, però, amb la meua ajuda farem que ningú s'adone del teu secret.

Demà comencem amb el tractament.


Una salutació,

Dr. Martínez

(Julia Martínez Ramos 4t ESO)




 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.