15 de febr. 2013

Marta Parets Valls, 2n Bax.


-->
Tavernes de la Valldigna, 11 de Febrer de 2013
Distingida senyora
M’adrece a vostè amb la intenció de donar-li tota la informació que necessita i, així, tal vegada, puga saber per què aquell home s’acostà a vostè aquell dia.
El dia de Sant Jordi d’aquell any 2001, jo, personalment, vaig veure com l’home, del qual busca informació, li lliurava la carpeta dels documents que l’han portada a descobrir el passat secret de la seua mare, Cecília Balaguer.
Conec aquest home molt bé; es tracta del meu germà Lluís. Sé que possiblement es pregunte per què no es dirigeix ell personalment a vosté, però el cas és que fa aproximadament un any va faltar. Jo conec la història, no per què l’haja llegida al llibre “La meitat de l’ànima”, sinó perquè vaig conèixer Cecília quan encara érem petites. Ella i jo no érem amigues, sols ens coneixíem; però Lluís sí que era amic seu, sempre anaven junts, de nit i de dia. Fins que passats els anys, poc abans de la dictadura de Franco, per qüestions econòmiques i polítiques, Cecília i la seua família van haver de fugir per canviar de domicili. D’aquesta manera, Lluís va perdre el contacte amb ella durant molt de temps, però anys després tingueren l’oportunitat de retrobar-se i, fou així, com es contaren les coses. Jo, la veritat es que no sabia la història, fins que un dia, Lluís em contà un poc el que li passava a Cecília i es que estava enamorada del seu amant, i deia que ho estaria per sempre. Però, com ja sap, la relació no va poder ser mai.
Sa mare necessitava que es coneguera la seua vertadera història. D’aquesta manera, quan Cecília veié que la seua vida començava a complicar-se, acudí a Lluís per fer-li entrega de les cartes que Albert Camus li havia retornat. Anys després, ell complí la promesa que li havia fet a Cecília d’entregar-li a vosté els documents en el moment oportú perquè conegués les seues vertaderes arrels.
Fou així, com Lluís, que coneixia bé la història de Cecília Balaguer, acudí aquell dia de Sant Jordi, per canviar-li la vida, com li havia promès, ja que sentia per ella un gran afecte.
La salude cordialment.
Marta Parets Valls.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.