Del
riu a la muntanya
Recorde
el riu, eixe riu on hi havia molta gent sempre, caminant, xarrant o
fent esport. Recorde que l’aigua portava molta força i que mai la
gent havia vist una cosa així. Tots estaven encantats de tindre un
riu tan cabalós a la seua ciutat però, de sobte, un diumenge,
l’aigua va començar a agafar més força que de normal. La gent
esperava que l’aigua no els arribara i van córrer el més ràpid
que els permetien les seues cames. Hi havia més de 20 persones
ofegades als pocs minuts, tot el món estava desorientat, alguns
havien acabat ferits greument i altres havien perdut la vida en menys
d’una hora.
Podríem
dir que vaig ser una afortunada: vaig passar tres mesos ferida
greument a l’hospital, però al final vaig recuperar-me i ara visc
dalt d'una muntanya, molt feliç, fora de l'abast de les aigües del
riu, però no puc oblidar totes les persones que van morir aquell
dia.
Nuria
Sahuquillo, IES Beatriu Civera, 4t ESO
Misteri
a la vora de
Porto
En
una zona de barris de Porto i de pobles propers a la ciutat, encara
no s’ha descobert què va dur a la mort aquelles persones, els
cossos de les quals van ser trobats a la vora del riu Duero.
Ja
han passat 245 dies des que s'hi va trobar el cos d’una dona de
cinquanta anys a la localitat de Porto. Després d’aquest succés,
s’han trobat deu cossos més durant l’últim semestre. Els
criminòlegs i els policies encara no han pogut aclarir la causa de
les morts d’aquestes persones, encara que els periodistes sospiten
que aquestos fets estan relacionats amb una xarxa de prostitució.
La
gent del poble està convençuda que la policia està encobrint
persones importants del govern de Portugal, que podrien estar
involucrades en dels casos. Diuen que els veïns d’un barri de
Porto, situat a la vora de riu, han vist gent amb molt poder econòmic
entrant i eixint en una finca on hi havia gent que exercia la
prostitució.
Encara
està obert el cas i els veïns de la zona de la vora de riu esperen
que no apareguen més cadàvers a la vora del riu.
Óscar
Bollo, IES Beatriu Civera, 4t ESO
Sensacions
No sé on estic, tot està blanc, quan de cop i volta albire els carrers del poble on vivia. Comence a tremolar, les mans em suen, tinc por. A pesar d'estar paralitzada pel terror, camine, ho faig amb una única direcció: el riu. Cada volta em sent pitjor, em fa mal el cap i no escolte res. Em detinc, estic paralitzada, l'escolte, escolte el que tantes desgràcies m'ha portat tant a mi com a la meua família. No sé què fer, no sé si seguir amb el meu camí o retrocedir i no tornar-hi mai. Torne a la consciència quan m'adone que estic panteixant, però a pesar de tot, amb penes i treballs, seguisc caminant amb el mateix destí, atreta cada vegada més per una força invisible. El veig, primer em fixe en aquell que va protagonitzar moltes històries de desempar i tristesa, després com a acte reflex tota la meua atenció passa al riu. Em quede mirant el corrent del riu, de sobte el terror m'aclapara i passe de veure-ho tot a no veure res, l'acció ocorre a càmera lenta. Apareix un gran mareig, estic tan marejada que quasi no note com cau el telèfon que portava a la mà. Perd l'equilibri, trontolle, defallisc, abans que es torne tot negre, quasi màgicament la meua mirada va fins al pont on veig el meu pare, està assegut a la vora del pont i mira el riu. A continuació s'ennegreix tot, el negre és l'únic que veig. Desperte, estic desorientada. M'alce del meu llit, plore, ha sigut tot un malson.
No sé on estic, tot està blanc, quan de cop i volta albire els carrers del poble on vivia. Comence a tremolar, les mans em suen, tinc por. A pesar d'estar paralitzada pel terror, camine, ho faig amb una única direcció: el riu. Cada volta em sent pitjor, em fa mal el cap i no escolte res. Em detinc, estic paralitzada, l'escolte, escolte el que tantes desgràcies m'ha portat tant a mi com a la meua família. No sé què fer, no sé si seguir amb el meu camí o retrocedir i no tornar-hi mai. Torne a la consciència quan m'adone que estic panteixant, però a pesar de tot, amb penes i treballs, seguisc caminant amb el mateix destí, atreta cada vegada més per una força invisible. El veig, primer em fixe en aquell que va protagonitzar moltes històries de desempar i tristesa, després com a acte reflex tota la meua atenció passa al riu. Em quede mirant el corrent del riu, de sobte el terror m'aclapara i passe de veure-ho tot a no veure res, l'acció ocorre a càmera lenta. Apareix un gran mareig, estic tan marejada que quasi no note com cau el telèfon que portava a la mà. Perd l'equilibri, trontolle, defallisc, abans que es torne tot negre, quasi màgicament la meua mirada va fins al pont on veig el meu pare, està assegut a la vora del pont i mira el riu. A continuació s'ennegreix tot, el negre és l'únic que veig. Desperte, estic desorientada. M'alce del meu llit, plore, ha sigut tot un malson.
A
pesar que havien passat uns quants anys des que vaig decidir
anar-me'n del poble per por, per por del riu, aquell riu que s'havia
emportat la vida de moltes persones, i amb elles la del meu pare, a
pesar de tots els anys passats, sempre hi haurà alguna cosa que farà
que el meu pensament torne al riu, com una força d'atractiu
inexorable.
Clara
López, IES Beatriu Civera, 4t ESO
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.