La ciutat grisa
En un gran territori hi havia
una enorme ciutat dividida en dues parts: la zona negra i la zona
blanca. Les dues estaven separades per un perillós riu. La zona
negra rodejava tota la zona blanca.
La zona blanca representava
als privilegiats, és a dir, els líders polítics, l’aristocràcia
i la classe mitjana. La zona blanca contenia el Cercle Iris, un
conjunt de sis barris que rodejaven el Districte Suprem, dividits en
sis colors: roig, blau, groc, verd, taronja i púrpura. Aquesta zona
estava reservada per a la classe mitjana, i cada barri tenia unes
característiques diferents. El Districte Suprem era el centre de la
ciutat on es feien activitats governamentals.
La zona negra representava el
99% del territori i de la població. Aquesta zona estava formada per
camps amb cases pobres habitades per camperols sense privilegis que
treballaven el camp, prestant els seus serveis a la zona blanca sense
obtindre'n benefici. Diverses vegades va haver-hi guerres i
rebel·lions per a poder passar a la zona blanca però sempre
fracassaren perquè era impossible creuar el riu.
Els ciutadans es diferenciaven
pel seu ADN, ja que n’hi havia de dos tipus: blanc i negre. Però
pocs individus posseïen un ADN especial resultant d’un parent amb
ADN blanc i altre amb negre. S’anomenava ADN gris i eren gent
il·legal perseguida pel Govern. Aquestes són les persones que poden
canviar el futur perquè són les úniques que poden passar
desapercebudes i creuar el riu…
Rubén Bollo, IES Beatriu
Civera, 4t ESO
La
llum
Tots
els dimarts passava pel pont principal, i com sempre mirava al riu.
Sentia curiositat per la llum semblant a una estrela, que sempre
veia. M'havien advertit dels poders sobrenaturals del riu des de
xicotet, però mai n'havia presenciat cap cas.
Un diumenge molt assolellat no em vaig poder resistir i vaig anar al riu a banyar-me. Quan vaig començar a bussejar, la llum va aparèixer i, en apropar-me, vaig distingir un diamant.
No em quedava quasi aire, però vaig fer un esforç per agafar-lo.
En tocar la seua superfície em vaig marejar i vaig eixir fora de l'aigua.
Agafí la meua tovalla i quan em vaig girar per veure on havia deixat la samarreta vaig veure un cotxe de cavalls i em vaig adonar que havia viatjat enrere en el temps.
Un diumenge molt assolellat no em vaig poder resistir i vaig anar al riu a banyar-me. Quan vaig començar a bussejar, la llum va aparèixer i, en apropar-me, vaig distingir un diamant.
No em quedava quasi aire, però vaig fer un esforç per agafar-lo.
En tocar la seua superfície em vaig marejar i vaig eixir fora de l'aigua.
Agafí la meua tovalla i quan em vaig girar per veure on havia deixat la samarreta vaig veure un cotxe de cavalls i em vaig adonar que havia viatjat enrere en el temps.
Sandra
García, IES Beatriu Civera, 4t ESO
Sílvia
Era
1834, la família Frías era una família molt unida, vivien en una
xicoteta granja als afores del xicotet poble d'Amne. La mare es deia
Martina, el seu marit Jacobo i la seua filla xicoteta, de 7 anys,
Sílvia. Al costat de la caseta passava un riu, no molt cabalós.
Silvia
era molt curiosa, va caminar riu avall per a investigar fins a on
arribava, a pesar que sa mare li ho havia prohibit. El riu portava a
un bosc on els arbres estaven plens de símbols que ningú coneixia,
on la gent desapareixia i inclús el riu prenia un color estrany i
sinistre.
Així
i tot, ells va decidir anar-hi. La xiqueta va arribar a eixe bosc i
no en va tornar mai.
Al
cap d'unes hores, Martina i Jacobo es van començar a preocupar, però
van donar per fet que la xicoteta havia entrat al bosc i que ja no la
tornarien a veure mai més.
Dos
mesos després, Jacobo va trobar el cos de Sílvia a la part del riu
que passava per la casa. Estava plena de ferides en forma dels
estranys símbols dels arbres del bosc per tot el cos. La van
soterrar prop de la casa i des de llavors les desgràcies van
perseguir la parella.
Saray
de la Torre, IES Beatriu Civera, 4t ESO
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.