25 de febr. 2020

MICROCONTES IES SEDAVÍ 2020. Els romanents, Víctor Garcia Tur.

IES SEDAVÍ
DIÀLEG 2020

    Salutacions cordials des de l'IES Sedaví!
    S'acosta el Diàleg i el blog s'ompli de relats d'adolescents. Ací teniu els relats del meu alumnat. He deixat algunes paraules i construccions col·loquials per tal de respectar l'estil dels autors i perquè trobe que són acceptables tenint en compte que és un dietari personal. Encara que he insistit que els posen títol, tinc alguns "romanents" sense títol. He posat un número al costat per tal de facilitar-vos la tasca.
    
     Una forta abraçada i fins aviat!


MICRORELATS DIÀLEG ENTRE L'ESCRIPTOR I EL LECTOR JOVE 2020
ELS ROMANENTS, VÍCTOR GARCIA TUR
IES SEDAVÍ















1. QUÈ SÓC?
29 DE GENER.

L’altre dia vaig parlar amb f (ell ja s’ha rasurat el cabell) i em contava les sensacions que sentia, jo el mirava bocabadada perquè ell té la valentia de fer el que jo no puc. Ho he intentat moltes vegades però quan estic a punt de rasurar-me el cabell em fa por i no ho faig. f pensa que jo vaig a ser la següent, no m’ho diu mai però es nota en la seva mirada quan em parla d’això, com també sé el que ell sent per mi.
Potser no siga completament una romanent ja que no faig tot el que els altres fan, però els represento parlant per ells quan fan el vot de silenci i també m’assegure que la gent conega aquest moviment.
Encara que moltes vegades he pensat anar me'n d’aquest grup però... quan mire f aquest pensament se’n va volant.
Ell és l'únic que té confiança en mi perquè els altres encara que no ho diuen no em consideren completament una d’ells. Pe si f em considera una d’ells, què m’importa el que pensen els altres? Ja que si em quede és sols per f.


DAISY de Persio, 2n BAT A



2. EL RAPAT DE LA MÍRIAM


20 DE MARÇ.

Dies abans l'Aaron i el Zacaries s'havien rapat al zero. Hui ha vingut f a classe igual. Es nota que no ha anat a cap perruquer, però m'agrada. Li passe la mà pel cap. Es posa a explicar-me els efectes positius de no sé què, i jo no puc parar de pensar en com és de guapo. Tot el món pensa que la següent a rapar-me seré jo, i potser hauria de ser així. Passen les hores a classe i sols puc pensar en si demà vindré rapada. Arribe a casa i no hi ha ningú. És clar, ho he de fer, per mi i sobretot pels romanents. Prepare el bany, les tisores, la maquineta d'afaitar del pare... Pose música, em fique a la banyera perquè després em siga més fàcil netejar. Em quede mirant les tisores, estan esperant que les agafe. M’hi decidisc. Només sent un buit dins de mi, però tot és per als romanents i per f. En acabar, sóc incapaç de mirar-me al mirall. Però en passar per davant d'un, em mire amb un nus a l'estómac i mentre somric em cau una llàgrima. Ja està, no hi ha marxa enrere.


BLANCA Luján, 2n BAT A



3. CONTINUARÉ EL CAMÍ DEL “MESTRE”
ǂ
9 DE NOVEMBRE

Sempre he estat acostumada a vore coses així: membres amputats, sacrificis, ritus, assassinats; però ser jo mateixa qui les disfruta, mai. Des que la mare va decidir que no tornaríem amb el “mestre” L, tot va canviar, em faltava alguna cosa. Recorde la nit que mare em va agafar de nit, quan tots dormien, i ens va treure del centre on el “mestre” ens ajudava. Mai li ho he perdonat, va ser per aquesta raó que vaig convèncer els xics per formar un grup nosaltres, va ser tant el plaer de veure com tots feien vot de silenci incloent amb les seues famílies que només veure com es cosien els ulls o la boca va superar-ho! Mentre estem al soterrani d’ƒ he estat pensants què farem, m’he recordat de quan el “mestre”, un dia, va portar el gat que sempre rondinava pel centre on vivíem, a més portà un ganivet de la cuina, i sense pensar-ho va fer-li un tall i va agafar el cor per menjar-se’l; he pensat que seria un bona idea fer algun sacrifici en “lluita contra la societat”, però no sé qui proposar com a subjecte del sacrifici, potser un membre del grup, un familiar, un animal; però tinc clar que continuaré el camí del “mestre”.

M.
SARA Iglesias, 2n BAT A




4. PARPELLES I LLAVIS

20 DE FEBRER.

F m'havia invitat a sa casa a sopar, anàvem a demanar pizza, per a menjar-nos-la mentre jugàvem a un nou joc de la PS4. De sobte, f em va dir que havia vist un documental on un grup d'amics es volien rebel·lar contra el sistema i que en eixe moment va pensar que estaria bé que a dia de hui d'alguna manera continuara vigent. Em va proposar parlar amb els nostres d’amics i convidar-los a integrar-se en el nostre club format pels romanents.
El primer pas era fer que el nostre aspecte impactara i vam decidir cosir-nos una parpella i mitja boca. Din-don. Era el timbre. Escoltàvem la veu de la mare d'f cridant-nos per a anar a sopar. Tenia un únic pensament al cap: com reaccionaria?

LAURA Teruel, 2n BAT B




5. LA PART BONA DEL MÓN

20 DE FEBRER.

Un dia mes a aquest món insofrible. Ahir vam quedar els membres del romanents per a parlar sobre el següent pas que anàvem a donar. Finalment, després de fer els rituals necessaris per a aconseguir parlar en el nostre Déu, vam tindre la visió de el que havíem de fer. Només podrem ser feliços si veiem la part bona de la vida, per a aconseguir açò hem de cosir-nos, com a mínim, un del ulls, i així ho hem fet. Ara he de viure visc només amb un ull, es difícil acostumar-s’hi, però tot val la pena si d’aquesta forma podem canviar el món. La gent ens mira estrany pel carrer, però què importa, ells no saben com és en realitat el món, viuen en una presó anomenada rutina, que no els deixa veure la veritat. Sort que estem nosaltres per a actuar, en cas contrari no sé que els depararia la vida a aquesta pobra gent.

CLARA Arévalo, 2n BAT A




6. DIETARI D’M

11 DE NOVEMBRE.

Sé que tot aquest rotllo dels romanents el vaig crear jo, però açò se’ns està anant de les mans. Només ho vaig fer per a divertir-nos un poc. Tot va començar vestint-nos de blanc i rapant-nos els cabells, criticant la corrupció del món i fent-nos vegans. No obstant això, d'un dia a l'altre tots varen decidir fer vot de silenci i inclús van arribar a automutilar-se. Jo estava molt en contra d’açò, per tant no ho vaig fer. Pensava que s’estaven tornat bojos. També la mare d’f pensà que seria bona idea acollir tots el romanents a sa casa en secret per a protegir-los. Jo també hi aní, encara que sabia que no li queia gens bé. Estic molt asustada i arribat a aquest punt no sé què hi puc fer. És tot culpa meua, jo ho he creat i ara no se com parar-ho.

MARTA Baixauli Diego, 2n BAT B




7. EL DIA DELS ENAMORATS.

14 DE FEBRER. Hui me he alçat amb prou ganes de llegir el que f havia escrit al seu dietari, ja que hui és Sant Valentí i segur que ha escrit alguna cosa sobre algú que li agrade. Em dirigisc cap a la seva habitació, i mire baix el coixí, on sempre solia deixar el dietari, però aquesta volta l’ha canviat de lloc, merda, on estarà el dietari, i si l’ha dut a classe perquè s’ha donat compte que el llig, em pregunte a mi mateixa. Em pose a registrar amunt i avall el dormitori, fins que finalment el trobe al fons de l’armari, serà cabró, pense.


13 DE FEBRER. Demà és Sant ValentÍ i no sé com confessar-li els meus sentiments a la Míriam, aquesta m’agrada des que la conec i mai li he dit res, res de res, i és més, crec que ni ho sospita. M’agradaria que el meu amor cap a la Míriam fóra recíproc i que ella em volguera igual que ho faig jo.

Ho sabia, sabia que a f li agradava la Míriam.

MIREIA SÁEZ, 2n BAT A




8. DIETARI DE T

8 DE FEBRER.

Estic ja farta de tanta tontera, està bé que som jóvens i que hem d' experimentar, conèixer-nos a nosaltres mateixos, fer bogeries o per dir-ho d'alguna forma rebel·lar-nos, però ja portem quasi deu dies sense poder parlar. Sé que podria parlar amb els meus pares i no passaria res però em sentiria mal perquè tots els meus amics ho estan fent i no vull ser menys. Però per altra banda pense que ells poden estar fent trampes. Estic feta un embolic. Vull anar amb ells perquè són els meus amics però no vull fer tanta bobera com aquestes o la de no anar amb sabates, però... estem bojos o què? El següent que serà, cosir-se alguna part del cos? Crec que he de prendre una decisió ja, i crec que vaig a continuar amb ells perquè pese a tot cada vegada que estic amb ells em divertisc molt i sé que ells em volen igual que jo a ells, aleshores que per dos boberes que no m’agraden puc aguantar una mica per ells i també per mi perquè si no no sé amb qui m'ajuntaria, ja que molts de la meua escola son uns tontos que no tenen ni idea de saber estar amb altres persones i no saben escoltar a altres.

RAÚL Calderón Majado, 2n BAT B




9. LA VIDA DE t

20 DE FEBRER.

Em dic t i aquest va a ser el meu primer diari, sóc el cosí d'f i també pertanyo al grup de romanents.
El dia que vaig entrar al grup em van fer passar unes proves. Si bé no recordo malament la primera prova era córrer en cercles durant una hora, la segona prova era portar durant tot el dia ulleres de sol a qualsevol hora. La tercera prova era la més complicada ja que jo només podia menjar les coses amb el color verd. Durant la tercera prova recordo que només vaig menjar verdura com bledes i carxofes.
Quan vaig entrar al grup em van dir que havia de fer-me un tatuatge al que posara «romanents», jo em vaig fer el tatuatge en el genoll perquè m'agradava aquest lloc.
A la setmana següent a f i a z se'ls va ocórrer cosir-se i van dir als integrants del grup que si no es cosien alguna part del cos serien expulsats del grup i per aixo vaig haver d'abandonar el grup.

NACHO Melguizo Hernández, 2n BAT B





10. DIETARI DE A
14 DE FEBRER

Hui és un dia molt especial per a mi, tots sabem què significa el 14 de febrer, però jo ja fa dues setmanes que no puc ni tan sols parlar amb el meu nuvi, ja que seguim tancats al soterrani de casa d’f. He de dir que encara que és el que volem fer, està sent una experiència un poc dura per a mi, ja que no puc saber com estan les persones que més vull, i això m’està consumint per dins. També he de dir que els meus companys m'estan ajudant molt i gràcies a ells i sobretot, gràcies a la mare d’f estic aguantant tota esta situació. No sé si podré aguantar molt més sense saber res de les persones que més m'importen.

ALEJANDRO Arce, 2n BAT B



11. UNA VIDA NOVA

25 DE MAIG.

Hui
m'he alçat d'una forma molt diferent, ple d'amics al meu costat i sense cap preocupació per davant. A més, pensava que havia cremat el diari però me'l vaig trobar al costat del meu llit improvisat al soterrani. En aquell moment vaig pensar que era un moment perfecte per començar a deixar per escrit totes les aventures al costat dels romanents. També vaig pensar que podríem intentar entre tots fer veure a la resta del planeta que no érem xiquets, que no soles volíem fer una cosa diferent per cridar l'atenció, sinó que també volíem fer arribar a persones molt importants que això de ser diferent no era res roí. Per tant, parlant en nom de tots els romanents, senzillament ens definim com persones INEFABLES.

PAULA Sanz de Galdeano, 2n BAT A




12. LA MEUA MÚSICA

18 DE JUNY.

Per fi he arribat a casa, encara que m’agrade molt estar en l'institut amb els meus companys. Els meus pares no m’entenen, sobretot el meu pare, ell creu que tot el que faig és de bojos, i això no és així, la meua forma d’expressió i la dels meus amics és diferent, però s'ha de respectar.
He arribat a casa i per fi he pogut agafar l'ordinador. La música de hui en dia no expressa res, des del meu punt de vista, les lletres de les cançons no arriben a fer-me sentir, per això no escolte música típica ni moderna, m'agrada la música excepcional i diferent, la que em faça sentir coses.
Estic en un punt de la meua vida on estic buscant-me a mi mateix, sense la necessitat de l'opinió de la meua família. Per això la meua música expressa el que sóc, i al qui no li agrade que no l'escolte.


NAZARENA Benítez, 2n BAT B

 

13. CAPÍTOL I: LA INCERTESA

20 DE FEBRER.
Avui ha estat un dia bastant complicat. La relació amb f no avança com jo esperava. És clar que m'agrada molt, però la seva actitud quan estem amb tots, al pati o fins i tot quan eixim per les vesprades, em fa dubtar. De segur que és perquè els xics de avui en dia estan apardalats i senten que són més dèbils expressant els seus sentiments, o potser no estigui segur que li agradi i jo m'estiga confiant massa. De totes maneres, aquesta angoixa de no saber segur el que pensa, el que sent, m'està matant. Però també sé que si parle amb ell a soles, es va a posar massa nerviós i no em va a dir tot el que sent sincerament, sols em dirà el que jo vull escoltar per tal d'acabar quant abans l'incòmode moment d'ambdós sols.


¥


Vaig trucar a r per facetime per saber si podia veure'm a les 7 al parc de
les palmeres perquè necessitava contar-li tot el que me preocupava i que m'ajudara a prendre una decisió.


    - Estic quasi segura de que li agrades molt a f, se li nota en els ullets quan et mira, sols cal que observar-lo.


    - Aleshores, què he de fer ?

SANDRA Tatay, 2n BAT A




14. SENSE TÍTOL 1.

10 DE JUNY.

Ja portem uns quants dies amb el vot de silenci, sincerament se m'està fent difícil ja que m'encanta parlar, sobretot m'encanta parlar sobre llibres i damunt per a fer el dia pitjor no em quedava cap camisa blanca neta per a posar-me i he hagut de posar-me una camiseta del meu germà major. En arribar a classe a tots els altres romanents no els ha fet molta gràcia veure'm així, els ho he vist en la seua mirada i per això he decidit passar-me tot el dia llegint un llibre de Fiódor Mijáilovich Dostoyevski.

DIEGO EZEQUIEL Rodríguez, 2n BAT A




15. SENSE TÍTOL 2.

9 DE GENER.

He estat investigant aquest nou moviment o moda que havia sorgit en el meu institut fa un temps. Pel que havia pogut veure, els membres d’aquesta tribu urbana seguien unes regles de conducta com tallar-se els cabells a zero, portar túniques blanques o un vot de silenci, que pareix van adoptar fa poc temps, per això vaig decidir preguntar a la representant del grup el perquè d’aquestes pràctiques i quin era el seu objectiu.
Uns mesos endavant em trobe amb els cabells tallats, una túnica blanca i havent renunciat a la parla, no obstant això fa uns minuts han començat a grapar-se els ulls els uns als altres, la qual cosa jo no estic disposat a fer, ja he vist suficient com per arribar a una conclusió: aquesta gent està boja.

DAVID García, 2n BAT B




16. SENSE TÍTOL 3

14 FEBRER.

Va ser un matí una mica estrany, el primer sant Valentí que no festejàvem i em sentia bé perquè ell deia que era un invent capitalista d’una societat corrompuda. Encara que tirava de menys anar a sopar a un lloc bonic. Jo no esperava res especial perquè aquell soterrani es tornà rutina i no hi havia molta cosa a fer a més de parlar entre nosaltres dels mals del món. De sobte ell va traure amb una caixeta nacrada en blanc amb un llacet roig, el vaig obrir amb un somriure que se m’escapava. Una bobina de fil blau. M’esperava una altra cosa però no li vaig dir res. Ell em va dir que era el meu color favorit i que si volia me'l posava a l’ull. I vaig assentir.

ANA González i Fernández, 2n BAT A

 


17. LA VENJANÇA DEL PARE.

20 DE FEBRER.

Hui estem a dimecres, i he tingut una discussió molt gran amb el meu fill. Per això en aquest moment he pensat de cremar-li el seu diari, perquè és el que més s’estima ara mateix, així el fastadiaré molt.
Aniré després de dinar perquè f no estarà a casa i així el podré cremar i quan vinga a casa ho vorà. Però primer hauré d'anar a per gasolina i així es cremarà més ràpid.
(...)

Quan vaig acabar de mejar-me l’entrepà, vaig eixir de casa corrents, abans que vinguera f a casa. Vaig pujar al cotxe i quan quedaven tres minuts per arribar, vaig trobar els amics del meu fill, em preguntaren per ell i els vaig que no sabia on estava, i em digueren que si els podia portar en el cotxe a ma casa, perquè havien quedat amb f allí. Quan vàrem arribar f es trobava allí esperant-los al sofà mentre jugava amb la videoconsola. Els vaig deixar allí i quan m’apropava a la porta la meua dona em va dir que havia de netejar la casa, perquè ella havia de fer unes tasques molt importants.
Així que al final no vaig poder cremar-li el llibre en tot el dia, i hauré d'esperar una altra oportunitat.


MIGUEL Ángel López, 2n BAT B





18. PEL SEU BÉ

25 DE FEBRER

En el moment en què em vaig negar a fer el vot de silenci amb “f” i companyia; vaig començar a preocupar- me per si podien aplegar massa lluny amb això. Angoixada pels seus pensaments vaig decidir anar a parlar amb la mare d’”f” quan ell no hi estigués. Quan per fi vaig anar, en arribar, la mare va quedar una mica sorpresa (ja que no ens portaven molt bé), però em va convidar a passar. Li vaig preguntar si sabia alguna cosa més del que “f” estava fent respecte a la secta, que jo m’havia negat a vàries coses que creuaven el límit, i tenia por que “f” i companyia acabaren sense poder veure la realitat. La mare d’”f”, nerviosa i amb por, em va ensenyar el dietari d’”f”. Vaig quedar bocabadada perquè es parlava també de mi. Em vaig preocupar i vaig proposar-li la idea de buscar-li a “f” nous amics i nous interessos. Aquesta, després dedonar-li moltes voltes, va acabar acceptant.
En el moment en el que me'n vaig anar, ambdues ens varen posar-se mans a l’obra per intentar canviar a “f”. Tot era pel seu bé.

ALBA Medina, 2n BAT B



19. MANIPULACIÓ I SANG.

24 d'octubre. Avui és l'aniversari d'f. L'he felicitat quan l'he vist a classe i m'ha somrigut amb la innocència que el caracteritza.
5 de gener. Els xics són complicats, més que les xiques de la meua classe com a mínim. Els sent parlar de coses que no haurien d' interessar-me.
9 de febrer. A dia de hui sóc més amiga d' A, Z, M y f que de cap xica.
21 de febrer. Fa uns dies els xics decidiren fer-se vegans. Quina bogeria! Els he dit que jo també m'uniria per a què no em tiren del grup.
4 de maig. Tota aquesta situació m'està sobrepassant. Tinc els peus destrossats. Però no és moment de dolors, cal seguir amb l'ascensió.
1 de juny. No arribe a estar del tot d'acord amb tot açò però no voldria ser jo qui no estigués preparada per al gran final.
13 de juny. Hem decidit que hem de fer un vot de silenci. A, Z, M y f el faran. Jo no.
15 de juliol. M'ha confessat que va trencar el vot de silenci. És una falta greu, ha de ser castigada amb l'expulsió dels romanents.
26 de setembre. El primer dia de classe M ens insultà amb merdes i paraules de tot menys amables. Esta nit anirem a sa casa a visitar-lo.
27 de setembre. La sang corria.
12 de novembre. La caverna del no-veure és el lloc ideal per a nosaltres, per a esperar que arribe el final.
20 de novembre. Han arribat. La sang tornarà a córrer hui.

MIGUEL Villegas, 2n BAT B



20. SENSE TÍTOL 4.

20 DE NOVEMBRE

Mare meua quin dia el de hui! Aquest matí quan he anat a vore el diari del meu fill i he vist que no hi era pensava que s’ havia adonat del meu nou descobriment però després buscant bé l ́he trobat on sempre. La veritat és que no entenc res del que fa però com que vull ser una bona mare he d'entendre'l per a poder tindre una major confiança en ell. Tot açò dels seus amics, d ́anar sense sabates, amb el monyo rapat i tot això son tonteres, de veritat, però és el que toca, l' adolescència és un període que no entén ningú i que per anar a la moda es fa el que faça falta. I ara que m ́ha dit que vol fer-se vegà és la meua oportunitat per mostrar-li que respecte la seua decisió i que m ́interesse per ell, així que demà aniré al supermercat a comprar el que faça falta per a què estiga ben alimentat.

AINHOA García, 2n BAT A




21. EL FINAL DE LA MÍRIAM AL GRUP

DIMECRES, 22 DE GENER.

Ha sigut un dimecres qualsevol, he arribat a l’institut i he saludat els amics quan m’he adonat que cap d’ells em feia cas. Després d’una estona, he arribat a la conclusió que tots els Romanents estaven passant de mi.
M’he creuat amb un xic de la classe, i li he preguntat si sabia qualsevol cosa. Aquest m’ha contat el que ocorria: els Romanents havien decidit que no volien que formara mai més part del grup, ja que deien que feia el que volia i que no complia cap de les mesures que ells decidien complir. Aleshores, m’he adonat que tal vegada als meus amics no els havia paregut bé allò que no fera el pacte de silenci, no em cosira… És de veres que sempre m’he amagat darrere de qualsevol excusa, i fins ara no hi havia tingut cap problema de seguir pertanyent al grup. Encara que compartim el mateix pensament, jo no estic disposada a fer aquestes coses tan salvatges, per a mi són massa i pense que no podria complir-les. A més, m’he adonat que ningú no pot obligar-me a fer coses que no hi estic disposada; encara així, jo vull continuar pertanyent al grup. Per això, m’he decidit a parlar amb els Romanents, per tal d’arreglar-lo tot.

DIVENDRES, 24 DE GENER.

Al parlar amb ells m’he adonat que no era tan fàcil tornar a pertànyer al
grup, ja que tenien massa clar que no em volien mai més allí. I així ha sigut, he deixat de formar part del grup amb què tantes aventures hi he viscut…

PALMIRA Tatay, 2n BAT B




 
22. EL QUE VA SER.

Hora: quasi zero.

- “Aniré a on em demanen, però només vull saber el que F vol dir-me…”, no tinc idea de quant més hauré d'aguantar, Zac va decidir no seguir-me el corrent, espere que almenys puga ser prou fort, per a fer el que he de fer – respira, per a després continuar escrivint.
- Zacharias no va seguir el corrent, perquè va saber en el que no havia de ficar-se, vaig fer malament a ignorar-ho, vaig acabar en aqueix lloc… vaig fer totes aqueixes coses, i tot per una simple aposta, si tan sols haguera tingut la sort suficient com per a no vessar aqueix got, tal vegada no estaria pagant aquest càstig, ma mare no va poder perdonar-me, bo, no vas poder… - començava a assecar la seua mà amb la seua cama, estava tacant les fulles.
- I el pitjor… és que vaig acabar creient-m'ho… acceptant-ho, sempre havia volgut formar part d'una cosa així, oh… però quina vergonya – deixava de costat el bolígraf, amb els seus dits, va escriure l'última paraula, un simple “Que la pau siga amb el món”, una miqueta corbat i una cosa borrosa, les alarmes policíaques sonaven pel voltant, el fil roig arribava fins a la seua porta, però Áron estava orgullós.

DAVID León, 2n BAT B

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.